Dominika Czajkowska-Ptak

Zapis transmisji koncertu 20.07.2020 r.

Pianistka jazzowa, reżyser dźwięku, kompozytorka, aranżerka, wokalistka. Gdynianka z pochodzenia.

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na Wydziale Reżyserii Dźwięku i Policealnego Studium Jazzu w klasie fortepianu Michała Tokaja, a także gdyńskiej szkoły muzycznej I i II stopnia. W ramach recitalu dyplomowego wykonała „Błękitną Rapsodię” G.Gershwina wraz ze szkolną orkiestrą.

Laureatka I nagrody na Transatlantyk Instant Composition Contest 2018, jedynego na świecie konkursu symultanicznej improwizacji do obrazu, odbywającego się w ramach festiwalu „Transatlantyk” Jana A.P. Kaczmarka w Łodzi.

W trakcie różnych projektów artystycznych występowała m.in. z L.U.C., Rebel Babel Ensemble, Magdaleną Kumorek, Tamarą Arciuch, Małgorzatą Kożuchowską, Renatą Przemyk, Anią Rusowicz, Basią Trzetrzelewską, Dannym Whitem, Marią Sadowską, Bernardem Chmielarzem, Dorotą Miśkiewicz, Sławkiem Uniatowskim, Kasią Cerekwicką, Piotrem Zagrobelnym, Maciejem Obarą, Kasią Warno, Pawłem Pańtą, Robertem Murakowskim, Płocką Orkiestrą Symfoniczną, czy z Chopin University Big Band. Występowała m.in. podczas La Folle Journee we Francji (2017), Budapest Spring Festival (2018), na Festiwalu Filmowym Krzysztofa Komedy (2019), czy Light Move Festival (2019).

Wraz z Chopin University Big Band brała udział w nagraniu płyty p.t. „I got rhytm and dance” (2016) , a także zdobyła nagrodę Grand Prix na XXII festiwalu Big Bandów w Nowym Tomyślu (2017).

Występowała w renomowanych salach koncertowych takich jak Opera Narodowa, Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W.Lutosławskiego, Filharmonia Bałtycka, Filharmonia Podlaska, Opera Wrocławska, Centrum Kongresowe ICE Kraków.

Jako reżyser dźwięku brała udział we współtworzeniu warstwy dźwiękowej wielu polskich filmów, m.in. „Piłsudski”, „Rykoszety”, „Planeta Singli 3”, „Całe Szczęście”, a także polsko-amerykańskiej produkcji „My Name is Sara”.

Jest autorką aranżacji utworów (m.in.) „Szał by night”, czy „Cóż bez miłości wart jest świat”, które zostały wykonane m.in. podczas otwarcia festiwalu „Niewinni Czarodzieje”, w ramach trasy „100 lat polskiej muzyki filmowej” z Rebel Babel Ensemble, w teatrze Palladium.

Wraz z programem instrumentalno-wokalnym występuje ze swoim Trio, stylistycznie inspirując się ulubioną Dianą Krall i jazzem instrumentalnym. Tworzy własne kompozycje i aranżacje.

Comments are closed.